دراک

دراک نام کوهي است، تصادفي من در کنارش بزرگ شدم.. اينجا دست‌نوشته‌هاي نامربوطم را مي‌گذارم

FM

يکي از تفريحاتم در ترافيک اين است که راديو را مي‌گذارم روي موج FM در 108 MHz. اين فرکانس دستگاه‌هائي است که فلش مموري مي خورند و در راديو ماشين پخش مي کنند. اين‌گونه من مي‌توانم صداي آهنگ هايي را که ماشين هاي کناري مي‌شنوند، بشنوم. تفريح اصلي من در حدس زدن شنونده‌هاي اين آهنگ هاست مثلا مي بينم دارد زدبازي مي‌خواند،مي‌گردم اطرافم دنبال جوان‌ مو سيخ سيخي خوش تيپي، يا مي بينم صداي داريوش رفيعي ميايد مي گردم ببينم به کاراکتر کدام ماشين دور و بر مي خورد. ديروز در ترافيک کردستان دو تا صدا قاطي شد يکي داشت رپ مي خواند و اين آهنگ «چيز چيز مي‌کني» را تلاوت مي‌فرمود يکي هم داشت بدجور با سوز بنان گوش مي‌داد. پس از کنکاش بسيار متوجه شدم مربوطند به دو تا از ماشين‌هاي کنارم، يکي مردي ميانسال خوش پوش و ديگري، آژانس با راننده جوان با قيافه‌اي جالب. مطمئن شدم که بنان مربوط به آقاي همسن پدرم مي‌باشد و رپ مربوط به آن جوانک. از کشفم خرسند بودم که ناگهان در ترافيک مرد مسن هوس کرد پياده شده کتش را در آورده تا کرده و در صندوق عقب بگذارد و من از صداي آهنگي که تقويت شد در يافتم که اي دل غافل حاج آقا مشغول شنيدن «چيز چيز مي‌کني» است. مرا تصور کنيد با انواع معادلات چند مجهولي جامعه شناسانه- روانشناسانه درون مغزم و اين مثال نقض. سريع گذاشتمش به حساب داده‌هاي پرتي که در آمار جائي ندارند و به سادگي مي‌توانيم حذفشان کنيم. اگر اين کار را نمي‌کردم قطعا دچار گيجي شدي مي شدم، از شما چه پنهان شايد کارم به جاهاي باريک مي‌کشيد.

2 دیدگاه»

  ناشناس wrote @

فضول اطلاعاتي مي شدي بهتر بود

  ملیحه wrote @

این تفریح شما تقریبن مثل کار شرکتی منه … روزانه با کللللی آدم تلفنی صحبت می کنم و با برخی چند سال کار کرده ام و همیشه هم فقط صدای همدیگه رو از پشت تلفن شنیدیم . هر بار در فکر و خیالم طرف مقابل رو با توجه به لحن صحبت و آداب معاشرت تلفنی و …. با قیافه ای مجسم می کنم و یه ذهنیت خاص در مورد طرف برای خودم می سازم . حالا وقتی موردی پیش می آد که طرف تصمیم می گیره حضوری بیاد شرکت ! ممکنه کار من هم مثل شما به جاهای باریک بکشه و معادلاتم کلللن بهم بریزه .


پاسخی بگذارید

