دراک

دراک نام کوهي است، تصادفي من در کنارش بزرگ شدم.. اينجا دست‌نوشته‌هاي نامربوطم را مي‌گذارم

روزهاي دور از همسر- اوشين ورژن مردانه‌اش-

امروز همسر عزيز براي شش روز به مسافرت رفت. اولين بار است که دور شدنمان از هم با رفتن اوست. هميشه اين من بودم که به دليل مسائل اغلب کاري تنهايش مي‌گذاشتم.

هنوز از فرودگاه بر نگشته بودم که دلم تنگ شد – آي لوس زي زي گولو- از طرفي خوشحالم که فرصتي پيش آمده تا در يک سفر زنانه خستگي‌اي در کند و معطل گرفتاري‌هاي من نباشد. تا کي بشود دوباره با هم مسافرتي رويم. اين اوضاع بنزين هم که غوز بالاي غوز است. همين ديروز رئيس جمهور گفت که بنزين آزاد نمي‌دهيم چون اثر تورمي دارد!! اثرات ندادنش را چرا کسي نپرسيد؟

براي اين چند روز تنهائي فعلا که برنامه‌اي ندارم اما پيشنهادات بسياري در شهر به من شده است!! تا ببينيم کدامشان تعارف بوده و کدام واقعي. از پسرخاله محترم همسر که پيشنهاد گردش شکمي داده تا همين الان که پسر عموي همسر تماس گرفت و پيشنهاد سينما داد و مادر زن محترم که پيشنهاد داده از خانه‌شان به عنوان رستوران و خوابگاه استفاده کنم. احتمالا تا مراجعت همسر بنده بايد هفت هشت من چاق شوم و خلاصه پروار بندي ديگر.

البته اينها واقعي‌هايش بود و نه تعارفات- زود گفتم که تبعاتش مرا در بر نگيرد و به شدت هر گونه گفته‌ام پيرامون اينکه اينها تعارف خشک و خالي بوده را رد مي‌کنم- .

پسر عموي ارشد عيال –همان همسر خودمان- هم از کانادا دو روزي است مرحمت فرموده‌اند تشريفشان را آورده‌اند. ديشب هم غذاي بسيار لذيذي به خوردمان دادند که سرشار از روغن زيتون بود و ما هم بي‌هيچ رو دروايسي خورديم و اصلا هم نگفتيم از روغن زيتون بدمان مي‌آيد. همسر هم که از ديدين پسر عمو جان نخبه‌اش که از فوق دکتراي رياضي و درس خواندن تنهائي در بلاد کفر کارش به دوخت پيراهن مردانه و آشپزي رژيمي افتاده چنين ذوق مرگ بود که اصلا ما را تحويل نگرفت که اينقدر عاشق روغن زيتونيم!!!

از هرچه بگذريم سخن دوست خوشتر است: همسر الان تماس گرفت و از خوشي‌هائي که بر او مي‌گذرد قدري برايمان گفت و دلمان را مثل يخ در اين هواي تابستاني آب کرد. فرمايشاتي هم پيرامون مرتب کردن خانه و زندگي فرمودند که اين بنده حقير به ديده منت مي‌پذيرم و در اسرع وقت دست به کار خواهم شد. پس از رفتن ايشان به علت اينکه با عجله وسايل جمع کرده‌اند وسايل منها شده روي زمين ولو است و مي‌بايست پهلواني چون من آنها رله کنم.

به هر حال سبک‌بازي بس است تا ببينيم چند روز تنهائي بر ما چگونه مي‌گذرد.

6 دیدگاه»

  احسان wrote @

اندر احوالات نویسنده همین بس که گفته اند:
روزی در ولایت غربت – منظور همان شهر کوچکی است که نویسنده بلاگ به زور روزگار چند سالی را آنجا گذراند- شاید به رودربایستی، بنده و حاج داوود را مهمان خانه اش کرد برای صرف نهار.
به آداب معاشرت و مراودت، برایمان املت بساخت به وسعت ماهی تابه ای به مساحت بسیار و پر روغن. البته در آن شهر غریب آن زمان روغن زیتون ناشناخته بود و به گمانم از همین روغن های مایعی بود که این روزها به مدد جیره بندی ( بخوانید سهمیه بندی) بنزین، دویست سیصد تومان گران شده است. خلاصه ناهار را سه نفری املت خوردیم بسیار مطبوع و لذیذ.
غرض از گفته های بالا این بود که اگر تمام تعارفات دوستان و بستگان و خویشان نویسنده، جدی نباشد که البته شک دارم! نویسنده خود آشپزی است حرفه ای که در نمی ماند.

  آلوچه خانوم wrote @

جناب شما چرا پینگ نمی کنید . این چه وضعشه ؟!

  نسرين wrote @

سلام
پس اين دوست ما رفته مسافرت كه ما دستمون بهش نمي رسه.
كلي دلمون امروز براش تنگ شده بود. زنگ زديم همه جا ولي پيداش نكرديم. آخر سر هم از نگراني دست به دامن اخوي عزيز شما شديم. از اون همسر ذليل 🙂 بعيده بدون شما بره مسافرت.
به هر حال كه اميدواريم بهشون خوش بگذره. به شما هم در منزل مادرخانم:)

  ناشناس wrote @

kamam losss nistia

  bizbloger wrote @

شانس بياري تا آخرش اينطوري باشي!
يه بار براي من پيش اومده! 5 روز! اگه يه روز ديگه طول ميكشيد رفته بودم دارالمجانين!

  مسافر دایم wrote @

مسافرت هم حد و اندازه دارد.
امروز ۶ و نیم ماه می شود که از همسر مهربانم که بی نهایت او را دوست دارم و هر ثانیه و لحظه کمبودی اش را حس می کنم دور می باشم.

بیا تا برایت بگویم چقدر تنهایی من بزرگ است.


پاسخی بگذارید

