دراک

دراک نام کوهي است، تصادفي من در کنارش بزرگ شدم.. اينجا دست‌نوشته‌هاي نامربوطم را مي‌گذارم

خون بازي 3- کراک

فکر کنم در اين خون بازي‌ها را ببنديم بهتر است اين کار را هم با معرفي کراک انجام مي‌دهم:

كراك

كراك براي اولين بار از كوكائين تهيه و در اواخر تابستان و اوايل پاييز سال 1985 ميلادي وارد بازار شهر نيويورك شد.

كراك خطرناك‌ترين ماده اعتيادآوري است كه تاكنون به بازار آمده است. اين ماده به حدي وابستگي‌آور است كه يك بار مصرف آن فرد را معتاد مي‌سازد. اوج شيوع كراك در دهه 1980 بود. كراك ارزانتر از پودر كوكائين بود و به‌طور گسترده در دسترس مردم، خصوصاً افراد فقير قرار گرفت. كشيدن كراك عامل اصلي شيوع آن مي‌باشد.

كراك چيست؟

معمولاً با انجام فعل و انفعالات شيميايي كوكائين را freebase مي‌كنند. اين بدين معني است كه كوكائين هيدروكلرايد را به كوكائين خالص تبديل مي‌سازند. اين كوكائين خالص نسبت به حرارت مقاوم بوده و مي‌تواند از راه دود كردن هم مصرف شود. به اين ماده اصطلاحاً كراك گفته مي‌شود.

نحوه مصرف

كراك غالباً در پيپ‌هاي شيشه‌اي دود مي‌شود. براي معتاد شدن به كراك فقط چند پيپ كفايت مي‌كند.

علائم مصرف

كراك خيلي سريع جذب ريه گشته و به‌سرعت به مغز مي‌رسد. پس از مصرف كراك حالت تهاجمي به فرد دست داده، و ادامه مصرف آن باعث بزرگ شدن قلب و افزايش فشارخون ـ بسيار شديدتر از كوكائين ـ مي‌گردد. به دليل آثار سريع تدخين و رسيدن سريع ماده به مغز به دنبال مصرف كراك، علايم بلافاصله ظاهر مي‌شود، اما در عرض 12 دقيقه تحليل مي‌رود.

عوارض مصرف

مصرف كننده كراك چه آن را از طريق استنشاق استعمال كند چه از راه كشيدن با پيپ، ديگر نمي‌تواند از مصرف آن خودداري كند و پي‌درپي استفاده خود را بالاتر مي‌برد. اصولاً فردي كه كراك مصرف مي‌كند، ديگر بر خود تسلط ندارد و گويا خودي خود را گم كرده است.

اما در هر حال مصرف مداوم كراك به سردرد و پرش‌هاي عصبي ـ عضلاني، پرخوني، تورم، خونريزي و زخم مخاط بيني، سوراخ شدن تيغه مياني بيني، كاهش وزن، عوارض قلبي، مشكلات عروق مغز، تشنج و در نهايت مرگ در اثر مصرف مقدار زياد كراك منجر مي‌شود.

نكات

● اسامي خياباني كراك عبارتند از كراك، راك، باس و راكس.

● كراك به دليل گران بودن و دسترسي نادر آن در ايران چندان شايع نيست.

● آنچه كه در ايران با عنوان كراك مصرف مي‌شود، معمولاً هروئين خالص است كه به نام كراك توزيع مي‌شود.

كراك ايراني

ماده‌اي كه امروزه در كشور ما به عنوان كراك عرضه مي‌شود ماده جديدي است كه هيچ شباهتي به كراك بدست آمده از كوكايين ندارد . شكل ظاهري اين ماده كلوخي شكل ، كرم رنگ و داراي پرزهايي شبيه پشمك مي‌باشد

اين ماده از تركيب هرويين، قرص‌هاي روان گردان و مواد شيميايي و اسيدي ناشناخته ساخته شده است، طوري كه به آن شيره هرويين هم گفته مي‌شود . خواص اين كراك شبيه مواد افيوني از خانواده ترياك و هرويين است اما با اين تفاوت كه به مراتب قوي‌تر و خطرناك‌تر از مواد فوق بوده و اعتياد بسيار شديد و وحشتناك‌تري را به دنبال دارد. . اين کراک توسط مافیای روسیه تولید و درایران پخش میشود .

نحوه مصرف

روش مصرف كراك شبيه ترياك به صورت تدخين همراه با سنجاق و سوزني كه جايگزين سيخ و سنجاق شده است، مي‌باشد. يكي از دلايل مهم شيوع مصرف اين ماده مخدر، مصرف راحت ، بي بو و سريع‌الاثر بودن آن است و مهمتر از همه اينكه فروشندگان این ماده مدعي هستند كه» مصرف اين ماده اعتيادي به همراه ندارد»؟!

عوارض مصرف

عوارض مصرف كراك علاوه بر نشئگي شامل سرخوشي، احساس آرامش ، چرت زدن شديد و عرق كردن است. حالت خماري كراك علاوه بر عوارض خماري ترياك و هرويين، عصباني بودن و پرخاشگري شديد، تهوع و استفراق را نيز به دنبال دارد. شخص مصرف كننده در اين حالت قابل كنترل نيست و رفتارهاي بسيار خطرناكي از او سر مي‌زند كه قابل پيش‌بيني هم نيست. چنين فردي معمولاً از نزديك‌ترين فرد خانواده گرفته تا فروشنده مواد مخدر و يا مأموران پليس و يا به هركس ديگري حمله‌ور مي‌شود.

این کراک شدیدا فرد مصرف کننده را دچار خواب آلودگی یا به اصطلاح خودمانی «چرت» میکند . مصرف مداوم این ماده مخدر در کوتاه مدت (مدت یکسال ) اثرات مخرب جبران ناپذیری در بدن فرد مصرف کننده اعم از عفونت اجزای داخلی بدن , پوسیدگی دندانها , سرطان حنجره و ریه , نابودی ریه و کبد ایجاد میکند . بطور کلی تمام اجزائیکه در تماس مستقیم با دود کراک هستند ذره ذره نابود شده و می پوسند . در برخی موارد دیده شده که در مصرف کنندگانی که طولانی مدت از این مواد استفاده میکنند , میزان عفونت بدن به قدری است که اجزای بدن از هم جدا میشوند و گوشت زیر پوست دچار عفوت شده و به اصطلاح کرم میگذارد . گفته میشود کسانی را که در اثر مصرف کراک می میرند در هنگام دفن غسل نمی دهند چون در هنگام شستشو اجزای بدن از هم جدا میشوند .

نكات آخر

● تخريبي را كه ترياك در طي ده‌ها سال براي مصرف كننده خود به وجود مي‌آورد، كراك در طول چند ماه ايجاد مي كند و حتي بيشتر.

مصرف كننده كراك با چند دود يا پك به اوج نشئگي مي‌رسد و به همين خاطر به آن 1 ، 2 ، 3 هم مي‌گويند

● فرد وابسته به تریاک می‌تواند سال‌ها زنده بماند و در کنار مصرف زندگی عادی خود را نیز داشته باشد. حتی وابستگان به هروئین اگر وادار به تزریق نشوند، می‌توانند10تا 20 سال زنده بمانند و شاید هم بیشتر. اما شخصي که 3ماه بعد از مصرف کراک تا سی کیلو از وزن بدنش کم می‌شود آیا مي تواند بیش از 2 سال زنده ‌بماند ؟

● فرد وابسته به کراک در پایان اولین سال مصرف خود حداقل کبد و طحالش را از دست خواهد داد. اين شخص هرگز نمی‌تواند بیش از یک ماه زندگی عادی داشته باشد. پس از یک ماه یا نشئه و خمار و يا در حال درد کشیدن است.. پس از گذشت 6 ماه، مصرف زياد كراك نه تنها نشئگي را برطرف نمي كند، بلكه تنها براي آرام ساختن درد فرد به كار مي رود.درواقع اين آخرین ماه‌های عمر یک فرد وابسته به کراک است و متاسفانه بسياري از اين افراد قبل از رسیدن به این مرحله می‌میرند

· کراک بدلیل نداشتن بو و سهولت استفاده نسبت به سایر مواد مخدر متاسفانه باعث جذب مصرف کنندگان سایر مواد مانند تریاک گردیده است . مصرف کراک به قدری آسان است که فرد در مدت 5 دقیقه حتی در دستشوئی و با استفاده از فندک و نی یا لوله و سنجاق می تواند آنرا مصرف نماید .

178 دیدگاه»

  آیدا wrote @

لطفا چند عکس از مصرف کنندگان کراک که در اثر استفاده از آن به حالتهای دلخراش رسیده اند نیز تهیه فرمایید .

  مهسا wrote @

لطفا»عكس هاي كساني هم كه در اثر استفاده از كراك آسيب ديده اند درا نشان دهيد

  kaveh wrote @

agar ghodrat etela resani bala basheh va afrad bedonan bad az chand vaght zendegishono az dast midan fekr nakonam estefadeh konan inha tamam mozalate keshvare mast ke keshvarhaye khareji baraye ma be vojod miyavaran ta sarmaye bishtari kasb konan bayad hoshyar bod vanakard
kaveh az belgique

  ناشناس wrote @

كييبشصثبشصبثثق

  parsa wrote @

ba tashakor az etelaate faravan .

  حمید رضا wrote @

خدایا به داد جونهای بیگناهمون برس.

  sama wrote @

من 4 سال و نیم کراک مصرف کردم که 3 سال بصورت تزریق بوده و الان بعد ار گذشت 3 سال از قطع مصرف هنوز با مشکلات جسمی شدید و غدد متعدد در بدنم مواجه هستم

  سعید wrote @

خدایا کاری کن جوان های ما رو به تریاک بیارند

  سارا wrote @

چرا با وجود این همه مضراتی که صدا و سیما هیچ اقدامی برای اطلاع رسانی نمی کنه؟
ایا کراک را میشه رک کرد؟

  فواد از مریوان wrote @

درباری جلو گیراز کراک چند عکس مصرفکنندگان کراک هم بگذارید ممنون

  فواد از مریوان wrote @

چند عکس از کسانی که کراک مصرف کرده ان را بگذارید

  انیتا wrote @

ما تازه فهمیدیم که برادرم کراک مصرف میکونه تازه الان 21 سالش هست و الان 3 ساله که مصرف میکونه الان هم داره ترک میکونه براش دوآ کنید.

  رضا نریمان ساقی کراک wrote @

اینجانب ساقی کراک میباشم واز این را توانسته ام در مدت 1.5 سال خانه خریدم

  negar wrote @

kasi ke hame zendegim bud. eshgham bud taze fahmidam dare kerak masraf mikone asabam bekol beham rikhte kasi ke behem gofte masraf mikone harfesh ye lahze ham az gusham nemire va modam tu goshamo maghzam tekrar misheo maghze ostokhonamo misuzune

  علی wrote @

روزی برسه که بزرگترا بگن ایکاش جون همون کراک مصرف کنند

  بیتا wrote @

ممنون بخاطر مطالب مفیدی که تهیه کرده اید. لطفا کتاب یا منابع مورد استفاده را نیز جهت استفاده سایرین درج نمایید

  علی wrote @

اطاع رسانی جامعتروعکسهای فراوان

  reza wrote @

mamnon az etelaateton vali ba aks va film mofidtar khahad bod

  ننننننن wrote @

خدایانگهدار همه ی جوونامون باش

  ASAL wrote @

ba tashakore faravan az dar ekhtiar gharar dadane in mataleb

  ASAL wrote @

man ham baradari dashtam ke etiad dashte vali shokre khoda ke alan 3 mah paki dare. khoda be hame javoona komak kone. bazam merc babate in site

  sarah wrote @

من می ترسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسم:))

  محدثه wrote @

ایایک فردکراکی می تواندباترک کردن سلامتی سابق خودرابدست اورد؟

  ام wrote @

مملکتمون صاحاب نداره

  ali wrote @

من 5 ساله کراک مصرف کردم الان 2 ماهه واقعا ترک کردم واصلان دوست ندارم برم سمتش و دیگه هم نمیرم الانم اصلا فکرشو نمیکردم ولی خیلی چهق شدم و تنها راهش na بازم تکرار میکنم naبه امید روز های بهتر ولی میشه

  sheida wrote @

man mikham be dostam k motade komak konam ta tark kone lotfan begid na chie va che jori komakesh konam kamel kerak ro tark kone

  حسام wrote @

با سلام لطفا مراجع کاملتری جهت مطالعه معرفی نمایید

  سهراب wrote @

آهای ساقی کراک این دنیا کسی نتونست جلوی تو و امثال تورو بگیره که دارید این گها رو میخورید و همه مردمو بدبخت کردید، اون دنیا که حالتونو جا میارن، اون خونه ای هم که با خون مردم تو شیشه کردن بدست آوردی یه شبه تو سرت خراب میشه بدبخت خاک تو سر

  سهراب wrote @

درضمن نفرین همه خانواده های اون به کراک گرفتار شده ها هم بدرقه راه زندگی تو و امثال تو، که همچین خودت کرم بذاری و تیکه تیکه شی که نتونن جمت کنن ببرن بذارنت تو قبر چه برسه به غسل و این حرفا

  ali@jalil wrote @

خیلی خوب بود. از تجربیات شما استفاده کردیم

  saeed wrote @

سلام ا
با تاسف بايد خدمتان عرض كنم مشكل اصلي از خود ماست نه تنها كراك بلكه خيلي چيزهايي مانند كراك كه ميتواند زندكي ما وجوانهاي ما را نابود سازد اميد است در آيينده نه چندان دور دولت ما با تقويت كردن نيروهاي نظامي و انتظامي با اين موضوع مهم اقدام جدي بعمل آورد؟

(به نظر من در سالهاي كه ايران با كشور عراق در حال جنگ بود بودجه بسياري زيادي هزينه ميشد اگر دولت محترم عنايتي فرماييد جهت جمع آوري توزيع كنندگان اين موادخانوانسوزهزينه اختصاص نمايد بدون شك وترديدريشه كن خواهد شد)

  جاهد wrote @

با این حرفا نمیشه که از معتاد شدن جلوگیری کرد .برا جوانان ایران تحریک به فراوانی پیدا میشه و نمیتونن از بی جواب بزارن باید اول این مواد به کل جمع شن بعد برای این ملت اطلاع رسانی و ذلسوزی کرد .این بچه حیف هستند.

  z g wrote @

من یه نفرو میشناسم ساقی کراک و کلا همه جور موادیه یه پسر ویه دخترعزیزکرده داشت پسرشو تو سن19سالگی داماد کرد یه جشنی براش گرفت که تموم شهر خبردار شدند خدا یه دختر به پسره داد عین دسته گل ولی پسره معتاد شد یه روز بارونی با موتور تصادف کرد ضربه مغزی شد و مرد خواهره هم به خاطر غم ازدست دادن یه دونه داداش کراک مصرف میکنه و در شرف طلاق از بهترین پسر شهرمونه بایه بچه5ساله(حالا بازم میخواین ساقی مواد باشین)

  Red Song wrote @

من کرک مصرف میکردم ولی به کمک خانواده ترک کردم

  ندا wrote @

من می تونم فقط همین رو بگم که همه چیز از روابط خانواده با فرزند شروع می شه بعضی ها بی اعتمادی نسبت به اون ها و بعضی زیاد پرسش از اون ها و بعضی ها که نگذاشتن به مثلا عشق شون برسن و تبعیز و ندادن پول تو جیبی و از این جور چیز ها

  ناشناس wrote @

lotfan ax ham bezarid.omidvaram kasi dochareh nashe bichare javonamon

  فرهاد wrote @

با سلام و احترام امیدوارم معتادان اینگونه موادمخدر شیمیایی کمی به فکر سلامتی بدن خود و سلامتی روحی خانواده هایشان باشند
مخصوصا مادر و فرزندانشان

  فرهاد wrote @

شایسته است افراد قبل مصرف کمی به خود و ضربه روحی خانواده مخصوصا مادر فکر کنند

  ناشناس wrote @

سلام خیلی ممنون بیاید همه با هم دعا کنیم قسم بدیم به تمام اونایی که خدا دوستشون داره و ترک کردن خدا یه نگاهی هم به کارتون خوابها جون های معتاد به ویژه زنهای معتاد خیابانی بکنه

  hadi wrote @

mandigarhichnomademokhaderimasrafnemikonamyatarkyamarg

  Mehdi wrote @

من ازهرچی کراک و کراکیه,چه معتادباشه چه درحال ترک بدم میاد,ولی ایول ا… به اونایی که غیرت داشتن و ترک کردن…

  Red Song – تصحیح wrote @

سلام، یه کامنت اون بالا هست که به اسم وبلاگ من به ثبت رسیده، از روی لینکای ورودی به وبلاگم این مطلب رو دیدم که به اسم من کامنت گذاشته شده، من این کامنت رو نذاشتم و اصلاً توی مود این چیزا نیستم…. موفق باشید

  هستی wrote @

برادر من 5 ساله کراک می کشه من دیگه خسته شدم چون همیشه تو خونه جنگ و دعواست تصمیم گرفتم فرار کنم با اینکه همه چی دارم و خونمونم توی تجریش هست. من دیگه نمیتونم این وضع را تحمل کنم.

  سارا wrote @

اول از همه توکل کنيد به خداي مهربون، به خالق هستي بخش.

من با يک مصرف کننده کراک ارتباط داشتم ولي اون الان به لطف خدا 5/1 اشت که پاک شده است.
بيائيد براي تمام آنهايي که از درد اعتياد رنج ميبرند دعا کنيم. فقط NA و براي خانواده هاي اعتياد Naranon را پيشنهاد ميکنم.

  masomeh wrote @

ممنون میخواستم بدونم با خوراک خوب میشه ار عوارض ضاهری کراک جلوگیری کرد من شوهرم معتاد میخوام ببینم واقعا ترک کرده لتفن جوابمو بدید ممنون

  حیدر wrote @

چرا ماموران دولت وقتی یک جونی که داره مشروب میخوره دستگیر و زندانی میکنه ولی افرادی که در حال پخش کراک یا کشیدن آن در محله ی ما هستند خیلی بیتفاوت ازکنار اونا رد میشه؟

  امیر حسین wrote @

بدبختی داره کل مملکتو میگیره _ اون وقت آب از آب تکون نمیخوره
همه دارن بوسیله این کوفت و زهر مارها از بین میرن
وطن داره از داخل میپوسه _ اونوقت جنگ چه معنی داره؟؟ همینجوری مردومو میکشن و تموم دار و ندارشونو به یغما میبرن دیگه

موندم چرا صدا سیما و رسانه ها اطلاع رسانی نمیکنن؟؟؟

  رضا wrote @

خاک تو سر تولیدکنندش توضیع کنندش مصرف کنندش

  ali wrote @

kar az jayeh digeh kharabeh

  مسعودآمریکایی wrote @

باسلام مسعودم تا سراشیبی قبر با افتخار معتاد .منم کراکی بودم ترک کردم از زندگی گذشتم متنفرم 7ماه زندگیم برگشته از پاکیم ذت میبرم .ارزوم اینه که ریشه مواد مخدر از رو زمین برداشته بشه واسه همه معتادای در حال عذاب دعا میکنم .اخه معتاد درد معتاد میفهمه (کراکی بیا فرانکی برو)انجمن معتادان گمنام

  Mehdi Max wrote @

be nazare man mavade mokhadere zood bazdeh baraye javamee sholoogh va bi farhang lazeme , yeki az hamin obash va arazele

tehran ke mano ba chaghoo zadeh bood ba tazegi kerki shodeh va

ta chand vaght dige mimire va ye mahale az sheresh khalas mishan

hala shoma dar nazar begirid in arazel teryaki mishodan va 30 sal mikhastan sararat konan

  k.a wrote @

salam be hameye doostan makhsoosan doostan dobare motevaled shode .bekhater eradatoon daste shomaro ba mohabat miboosam va ammma oon aghaye saghi ke zood khoone kharide oon donya ke hichi bikhiyal aslan farz mikonim oon donyaii vojood nadare
badjoori choobesho mikhori ino ke hatm daram ammma elahi kheili zood bokhori gariban farzandat agezani shoharet age mardi hamsaret be harah bachehat elahi khodet zire 4 charkh mashin beri dastetam beshkane badbakht . tanforooshi sherafat dare hadeaghal az tane kasife khodet maye mizari na inke bachehaye mardomo gereftar koni

  جواد wrote @

آخه من نمیدونم اینام نباشه ما ایرانی ها چه جوری باید فارق شیم
من خودم الان یک ساله کراک مصرف نمی کنم و بهتر از اون موقعی که می کردم ولی همه جای دنیا دیسکو داره کازینو …صد جایی که آدم میتونه یه کم دور باشه از دغدغه ها برای چند ساعت وقتی 24 ساعت با دغدغه به سر میبریم آخه ایران اینجوری نبود .یا ما دروغیم یا تاریخ…

  ناشناس wrote @

مسخره بود

  هجرت wrote @

ممنون از مطالب و نظرات زيباتون بنده پزشك روان شناس هستم خوش حال ميشم به عزيزاني كه مشكلي دارند به صورت رايگان خدمتي كنم
تلفن مشاوره و تعيين وقت 09355112914
دكتر هجرت جعفري/ن.پ.114587

  hadi wrote @

جون اون کسی که دوسش دارین و می پرستین نرین سراغش خیلی خطرناکه اگه بهتون مسلط بشه تمومه میشه بالاتر از خدا عشق خانواده خلاصه نرید سلامتی وجودتونو با هیچی عوض نکنین

  hadi wrote @

جون اون کسی که دوسش دارین و می پرستین نرین سراغش خیلی خطرناکه اگه بهتون مسلط بشه تمومه میشه بالاتر از خدا عشق خانواده خلاصه نرید سلامتی وجودتونa href=»» title=»»>

<strongو با هیچی عوض نکنین

  محمود wrote @

خوب بود ممنون

  علی .د wrote @

خوبه ولی تصویر هم داشته باشه بد نیست

  ناشناس wrote @

krak hich moshkeli nadare

  Amir wrote @

khili khili mamnon azat man va dostam mikhastim berim emshab kerak bekeshim vali ba in etelaat man ghalat bokonam chenin kari konam .

  yasna wrote @

dasteton dard nakone tahghighe madresam kamel shod khaste nabashid ooooooooooooooommmmmmmmmmmbos

  ناشناس wrote @

باسلام من هم یک فرد کراکی هستم و ظرف مدت 3ماه باورتان نمیشه حدود 9 بار ترک کردم و دوباره رفتم سراغش خیر نبینه عموی نامردم برام تهیه میکنه چون وضع مالیش خوب نیست و پول از من میگیره و نصف بیشترش را خودش میبره حدا شاهده دیگه خسته شدمه کار دولتی ام را از دست دادم ماشینم هم از دست دادم زنم میخاد طلاق بگیره از اجتماع تردد شدمه یه زمانی پیمانکار بودم و 150 نفر کارگر زیر دستم بودن شرکتم متلاشی شد خلاصه داغون و نابودم کرد این کراک لا مذهب الهی از جونشون خیر نبینند تولید کنندگانش توضیع کنندگانش و از همه مهمتر مسولین این دولت با این اطلاعت قویی که دارد چگونه جلوی این معظل اسفناک را نمیگیرند از هر کس این مطلب را میخونه عاجزانه تقاضا دارم برام دعا کنه که این بار سراغش نرم 4 روز است که نکشیدمه ای کاش عمویم هم میمرد الهی امین

  ستایش wrote @

ممنون از مطالب و نظرات زيباتون بنده پزشك روان شناس هستم خوش حال ميشم به عزيزاني كه مشكلي دارند به صورت رايگان خدمتي كنم
تلفن مشاوره و تعيين وقت 09355112914

  ناشناس wrote @

خیلی جزاب

  رضا wrote @

شایسته است افراد قبل مصرف کمی به خود و ضربه روحی خانواده مخصوصا مادر فکر کنند

  ناشناس رضا wrote @

با سلام خدمت تمام افرادی که این مطلب را میخونند فردی معتاد هستم و تا کنون چندین بار ترک کردم اما دوباره به سراغ ان لعنتی اشغال رفتم متاسفانه انجمن معتادان هم جواب نداد البته مقصر اصلی خودم هستم چون در انجمن افرادی را هزار بار از من بدتر بودند اما الان خیلی خوب و سرحالند البته من حسودیم نمیشه تازه بسیار خوشحالم که به زندگی یشان برگشته اند … شما را قسم میدم به لب تشنه حضرت ابوالفضل و به امام رضا برام دعا کنید چون دیگه خسته شدمه کار دولتی ام از دست دادم ماشینم را همین طور زنم میخاد ولم کنه بره برام از ته دلتون دعا کنید شماره ام جهت راهنمایی و راهکار بهم دادن : 09360296340

  پویا wrote @

خیلی خوبه.اما اگه عکس داشت بهتر بود…

  hor-53 wrote @

تاريخچه و سن افراد مصرف كنندهاي اين مواد را نيز توزيع دهيد با تشكر

  رضا wrote @

با سلام.
به نظر من بهترین راه برای ترک کراک مردنه. و بدترین راه برای خود کشی کشیدن کراکه…نمیدونم چرا کسانی که میخوان خودکشی کنند بدترین راه را انتخاب میکنند.

  آرش wrote @

من به تریاک عشق می ورزم و این ماده ی مقدس رو سلطان نشئه جات می دونم و الان زندگی خوبی دارم.وزنم نود و سه کیلو است و قدی بلند دارم.خوب می خورم و می خوابم و تفریح می کنم.به جوانان توسیه می کنم در صورت عشق به نشئگی فقط تریاک استفاده کنند و به دنبال کراک و هروئین و شیشه نروند.من شیر و لبنیات زیاد می خورم و ورزشم را هم دارم و تا می تونم به خودم می رسم.
از اطلاعاتی که به ما دادید متشکرم.

  محمود wrote @

ترسناكه!!!

  حسن wrote @

کراک خوبه من روزی نیم گرم می کشم
—————————————-
دراک: ببینم سال دیگه هم هستی که بیای این حرف ها را بزنی…

  عاشق wrote @

aga mer 30 ke in matalebo gozshti khoda ajret bede (ax yadet nare dadash ) dar zemn :n
آقایی که ساقی کراک هستی (رضا نریمان ) آخه تو خجالت نمی کشی؟ آخه خاک تو سرت کنم الهی بمونی زیر فولوکس تو خجالت نمی کشی با این درآمدا رفتی خونه خریدی ؟باید تو رو اعدام کرد . واقعا من واسه جوونهمون متاسفم ////؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  جواد ساروی wrote @

سلام بر جوونهای بدبخت.همونهایی که پدرومادرا رو زنده فرستادن قبرستونی که عاقبتش تنهایی وبیکسی خودشونه.وجدانتو قاضی کن.

  خون بازي چهار به بازار آمد « دراک wrote @

[...] اما اینقدر مخاطب دارد که پربیننده ترین پست من همان پست کراک است. در آن پست يک کامنت بود به اين مضمون که مي‌خواستم [...]

  مرجان wrote @

سلام بچه ها مخصوصا آقا رضا
من همسر كسي هستم كه 4 ساله داره كراك مصرف ميكنه .شايد لازم نباشه اينو بگم .ولي روز و شب برام نمونده .صبح تا شب دارم كار ميكنم فقط به اميد روزي كه شايد عزيز منم ي روزي اون لعنتي رو ترك كنه و منو خودشو از اين فلاكتي كه هستيم نجات بده . درسته آقا رضا اگه تو نبودي يكي ديگه پيدا ميشد كه اون لعنتي رو بهشون بده ولي فقط اينو بدون با فروش تو و امثال تو چه خونه هايي رو كه رو سر منو و امثال من خراب نكردي . چه روزايي از عمر من كه به گريه نگذشته .چه سختيهايي كه من تا حالا توي اين 4 سال زندگيم نكشيدم .چي بگم براتون كه انقدر دلم درد داره كه فقط دنبال گوش مفت ميگرده .از همتون ميخوام برام دعا كنيد .

  رويا wrote @

سلام
بيشتر از مطالب دراك كامنت ها برام جالب بود. به دراك تبريك مي گم كه تونسته مطلبي بذاره كه اينقدر نظر جمع كنه. از اون دو پزشكي هم كه كمنت گذاشته بودن ممنونم اين جامعه نياز به چنين كساني داره كه درد جامعه رو درد خودشون بدونن و دست به كار بشن. ما اگه منتظر بمونيم امداد غيبي به دادمون برسه حالا يا به شكل معجزه يا از آستين حكومت ‏، هر روز وضعمون بدتر و بدتر مي شه.
خطاب به همه ي عزيزاني كه به هر دليلي رو به اعتياد آوردن بايد بگم شايد زندگي ارزش جنگيدن نداره اما كي به شما اين حق رو ميده كه زندگي خانواده و عزيزانتون رو هم جهنم كنيد؟

  meti wrote @

به اميد روزي كه همه به مشروب رو بيارن

  علی wrote @

من یک نفرو میشنا ختم که سا قی بود ! خدا رو شکر موقع تزریق رفت به جهنم!!

  علی wrote @

زندگی با نشعگی ! یعنی مرگ با ظلت !

  ستاره wrote @

از خدا می خوام معتادین را درک کنه و کمکشون کنه

  رضا ع wrote @

فقط خدا اگه تمام معتادان از ته دلشان خدا را دريابند و ازش كمك بخواهند خدا تمام بندگانش را دوست داره و رو برنميگرداند پس بياييد همگي از ش استمداد بطلبيم حق به همراهتون

  رضا ع wrote @

من 13 روز است كه مواد (كراك)مصرف نكرده ام و na را ترك نخواهم كرد پس به شما هم توصيه ميكنم كه بياييد و پاك زندگي كنيد

  مرجان wrote @

خيلي خوشحالم كه شما 13 روزه كه از نو متولد شديد . فقط ازت ميخوام كه ارادتو از دست ندي .ميدونم خيلي سخته .ولي هيچ كاري نشد نداره .na هم بهت كمك ميكنه .پس از جمع دور نشو كه سريع بهت آسيب ميخوره .ما هم از ته دل برات آرزوي سلامتي و پاك بودن ميكنيم . به اميد روزي كه همه مثل تو يه جفت غيرت و اراده داشته باشند.

  فهیمه wrote @

به نظر شما چه چیزی باعث و بانی این وضع شده ؟ایا واقعا کسی هست جوونای مارو از این مهلکه نجات بده ؟

  مرتضی wrote @

من به حمایت این دولت ملت رو عملی میکنم با همین جوونای عملی تو دهن ملت میزنم جوونا اگاه باشید اگه پاک نباشید به حمایت خودتون تو سر خودتون میزنید ایکاش من های کراکی و ما های معتاد با تیر دژخیمان ناجا میمردیم نه با تیر غیب جمهوری فاشیست من تا حالا سیگارم نکشیدم ولی ایکاش اگه جونیم خواست گولم بزنه موقعی که میمیرم رو پروندم بنویسن (سیاسی :در اثر اصابت گلوله در شورش به قلب)(dj_smoke05@yahoo.com)

  ابی خلاف wrote @

نسل هر ساقیه گم بشه تا معتادا خمار بشن و ترک بکونن

  ناشناس wrote @

لطفا عكس دلخراش مصرف كنندگان را هم بگذاريد

  hosein wrote @

عای بود من خودم شیشه مصرف میکنم دربهرش توضیح بدین لطفا.

  شمس wrote @

چند تا عکس میتونه خیلی تاثیرگذار باشه .

  vahid wrote @

من می خواهم بدونم که اقا علی شما 5 سال هست که کراک مصرف میکردید ایا اتفاق فیزیکی و جسمانی هم دیده اید

  مبينا wrote @

من با پسري دوستم كه معتاد به كراك بوده ولي تقريبا يك ساله كه ترك كرده تركش ميتونه عواقبي هم در پيش داشته باشه؟ ممكنه بعد از مدت ها دوباره به سمت كراك شيده بشه ؟ لطفا كاملا توضيح بديد.

  سعيد wrote @

من كراك رو ترك كردم

  مرجان wrote @

سلام مبينا جون .
هر چيزي امكانش هست . يكسال كه چيزي نيست ،ممكنه كسي سالهاي سال هم ترك كرده باشه ولي دوباره برگرده . ممكنه هم يكي يكماه تو ترك باشه ولي تا ابد سمتش نره . اون فقط بستگي به اراده و زمان داره و اينكه اون واقعا از اون حالت خسته شده يا نه ؟ تو فقط ميتوني براي اون دعا كني كه خدا كمكش كنه تا بتونه مسيرخودشو پيدا كنه . شما هم اول از هر چيز به فكر خودت باش عزيزم .

  sama wrote @

matalebe khobi bod. man kheyli narahat misham ke in mataleb ro mikhonam va bishtar az in narahatam ke tahsil kardeha ham be mavad gerayesh daran

  ایمان wrote @

با سلام می خام بدونید که خواستن توانستن است و هر کسی با هر ارادهای می تونه ترک کنه

  رضا wrote @

چرت

  masuod wrote @

man tark kardam

  masuod wrote @

بچه ها میدونم سخته ولی بیاین سالم باشیم به خاطر اشک مادرامون اینو بدونید ادما هر کاری میتونن بکنن من 2هفته است نمیکشم هیچ کس دلسوز تر از خانواده نیست

  masuod wrote @

کسایی که ترک کردین اگه خواستین برین طرف مواد یاد اشکای مادرتون بیفتین یاد بدبختیهای که کشیدین یاد شخصیتههای خرد شده یاد بی حرمتیها ترد شدنها دروغگو یها به خاطر خودتون نه به خاطر اون خواهری که ایندهاش به سالم بودن شما هم بستگی داره یا پدری که بالا یا پاین بودن سرش به ما بستگی داره اشک پدر رو دیدن میدونید چقدر سخته من دیدم پدری که غرور داره امیدوارم همه سالم بشن منم دعا کنین

  masuod wrote @

بچها کسیو منع نکنین به خدا سرتون میاد

  زهره wrote @

تو رو خدا براي ما هم دعا كنيد من 3 تا داداش دارم كه 2 تاشون معتاد به كراك هستند تو روخدا براشون دعا كنيد.(ممنون از مطالبي كه در سايت گذاشتيد)

  مهسا wrote @

دسمریزا آقارضاوآقا سعید منم براتون دعا میکنم.شما هم برای من دعا کنید چون واقعا پیش خدا آبرو داشتید.
تولدتون مبارک

  رضا از شاهين شهر wrote @

با سلام خدمت تمام كساني كه از اين سايت ديدن ميكنند مخصوصا مرجان خانم من مدت 4 ماه است كه ديگه مواد نميزنم چون خيلي چيزها را از دست دادم ( ماشينم ،زمينم ، كارم و خلاصه نزديك بود همسرم را نيز از دست بدهم ) اما به موقع متوجه اطرافم شدم و از اين خوابي كه منجر به مرگ وحشت ناكي كه ميشد بيدار شدم حال خاضرم تجربه ام را در اختيار ديگران بگذارم ضمنا اي كاش تمام افراد مثل مرجان خانم به ديگران اميدواري ميدادند

  زهره wrote @

بدبخت کردن خانواده

  مهسا wrote @

مطالب خوبی بود ولی اگه همراه با عکس و ذکر منبع باشد عالی میشه

  مهدي wrote @

خدايا كمكمون كن تا اين چند صباحي كه زنده هستيم با بدبختي نميريم .

  غريبه wrote @

به اميد اون روزي كه آدما دنبال اين كارا نرن چون هر چيزي كه سر هركسي مياد به دست خودشه يعني تا خودش نخواهد ونرود هيچ مشكلي پيش نمياد.اما يادمون باشه نا اميد از درگاه خدا شيطان بود كه از درگاهش رانده شد(به خدا توكل كنيد كه خدا با صابران است ,آيا خداوند براي بندگانش كافي نيست)

  آرزو wrote @

سلام:من 3 ساله که ازدواج کردم و 2 ماه بعد از ازدواجم فهمیدم که همسرم معتاد به کراکه ،در طی این 3 سال شاید برای دهمین بار باشه که اونو دکتر میبرم و ترک می کنه ولی افسوس.
فقط می خواستم به همه عزیزانم بگم کسی که کراک مصرف کرده دیگه هیچ وقت ترک نمی کنه و یه ادم نرمال نیست.ولی تورو خدا قسمتون می دم وقتی می خواین وارد زندگی مشترک بشین اگه معتاد هستید حتما به همسر آیندتون بگین چون اون با هزاران امید و آرزو وارد این زندگی می شه و من هیچ وقت همسرم و امسال اینارو نمی بخشم

  مرجان wrote @

سلام آرزو جان . ميدونم چي ميگي . خيلي سخته آدم ببينه عزيزترين كسش داره جلوي چشاش پرپر ميشه . خيلي سخته تمام آرزوهاي آدم نقش بر آب بشه . اگر همسر شما 3 ساله . همسر من سالها ست كه معتاد به كراكه . اگر شما دهها بار تركش دادين . من ميليونها بار سعي كردم كه تركش بدم . پس عزيزيم اينو بهت ميگم چون دوست دارم . چون يه درد مشترك با هم داريم . ولي اينو بدون اين من و تو بوديم كه خواستيم اونا ترك كنن نه خودشون .اونا خودشون بايد بخوان كه ترك كنن . اونا هنوز جا دارن و خسته نشدند ولي اين دليل نميشه كه از لطف خدا نااميد بشي . مطمئن باش اون روزي كه هردوتامون چشم براهشيم ميرسه . من به تو قول ميدم . چون اونا مزه پاك بودن را چشيدن فقط زمان ميخواد . بعدش هم مگه شما مطالب بالا را نخونديد . آقا سعيد ،آقا رضا مگه كراك مصرف نمي كردند پس چي شد.كه پاك موندن .ما براشون دعا ميكنيم كه خدا كمكشون كنه چون واقعا سخته ،ولي اونا راه خودشونو پيدا كردند . ممكنه خدايي نكرده بازم لغزش كنن ولي برمي گردن . پس همسر من و تو هم ميتونن عزيزم . فقط كمي بايد صبر كنيم و به خدا توكل كنيم و براشون دعا كنيم . آرزو جان مواظب خودت باش و به خودت آسيب نرسون. من خيلي برات ناراحت شدم كه مطالب شما رو خوندم ، چون همه حسهاي شما رو يه روزي داشتم .ولي توربه خدا انقدر نااميد نباش . بدون اون چيزي كه هميشه فكر ميكني همون ميشه و بدون هميشه يكي هست كه اونا رو خيلي بيشتر از من و تو دوست داره و حتما كمكشون ميكنه . منتظر اون روز ميمونم كه برام پيام پاك بودن همسرت رو بفرستي .در ضمن آقا رضاي گل تولد چهارماهگيتو بهت تبريك ميدم . توربخدا مواظب خودت باش . na رو جدي بگير و بدون تنها راه نجات توست . من بازم برات دعا ميكنم،هميشه برات دعا ميكنم و همينطور براي همسرم ،كه خدايي كه دست تو و بقيه رو گرفته ،دست همسران ما رو هم بگير .اميدوارم تولد چهارسالگيتو بهت تبريك بگم . برام دعا كن چون درسته خودت همت كردي و خواستي ولي خدا بوده كه اين چهارماه دستتو تو دستاش گرفته ،پس دستاي خدارو ببوس و ولش نكن .

  رضا wrote @

سلام آرزو خانم من مدت يك سال معتاد به كراك بودم روزي 10 گرم مصرف ميكردم اما الان 4 ماه است كه پاكم و راهش را پيدا كردمه اگه همسرت دوست دارد كه پاك زندگي كنه و كمك ميخاد حاضرم كمكش كنم فقط يكبار بهم زنگ بزنه [...]

  رضا wrote @

سلام خدمت تمتم معتادان يا افرادي كه در كنار معتادان زندگي ميكنند بايد به عرضتان برسانم كه فقط و فقط آنهم از ته دل از خدا بخاهيد همه چيز باب ميلتان ميشود من كه امتحان كردم و نتيجه اش را گرفتم پس شما هم امتحان كنيد جواب صدر صد مثبت خواهيد گرفت

  ایمان پور از شیراز wrote @

سلام من یه دوست خیلی با استعداد دارم که متاسفانه زندگیش رو داره با کراک از دست میده.چند بار تا حالا ترک کرده.حتی یه بار 6 ماه ترک کرد اما بازم رفت سراغش.لطفا بعداز توکل بر خدا یه راه حل پیشنهاد کنین

  ياسر wrote @

سلام از مطالبتون ممنونم.من در تربت جام-استان خراسان زندگي مي كنم من خودم حدود 2 سال كريستال ميكشيدم(در شهر ما كراك نيست) ولي به لطف خدا حدود 2 سال است كه كنار كذاشتم ولي الان ترياك مي كشم.واقعا روزهايي كه كريستال مي كشيدم آبرو و اعتبارم رفت ولي الان كار خوب و زندگي بسيار خوبي دارم. مي خوام به همه جوونا بگم كه من در دوران دانشجويي معتاد شدم.حواستون جمع باشه كه گير نيفتيد…مرسي

  delnia wrote @

با سلام و تشکر
واقعآ خوشحالم كه در چنین جو استرس اوری که روزانه عده ی زیادی از جوانان به درد اعتیاد دچار می شوند زندگی نمیکنم اما به عنوان یک ایرانی درد و ننگ این مسئله انسانی اذابم میدهد .
به نظر من یک انسانی که تمام هم و غمش تهیه یه ریزه مواد میشود شخصیت و تواناییهایی که داراست و خداوند به او بخشیده را نمیشناسد یا دست کم گرفته است.
یک فرد معتاد در واقع یک فرد ازجامعه و یک نیروی انسانی کامل با تواناییها و ایدههای فکری منحصر به فرد میباشد که اعتیاد و از کار افتادگیش نه تنها به خود او بلکه به تمام جامعه اسیب میرساند .
در واقع این رسانه ها و مدارس هستند که میتوانند جوانان و خوانوادها را اگاه نماییند و دولت که امکانات و برنامه های متعددی در جهت رشد و پرورش فکری و یدی جوانان به وجود اورد .
همه ما باید هشیار باشیم و افت اعتیاد را در جامعه از بین ببریم زیرا که ایران ما افتخار ماست .

  سعیده wrote @

من دانشجوی microbyology ام.دوس دارم با نحوه عملکرد این مواد در حد مولکولی آشنا شم.اگه میشه لطفا یه منبع پزشکی معرفی کنین.
به امید داشتن ایرانی پاک

  کاوه wrote @

کسی از راه مواد پول دار نشده من خودم آمار همشونو دارم اونی که میگه از 1.5 کار فروش خونه خریده خودش بهتر میدونه که درآمد این کارا از دور میلیاردیه ولی در واقعیت با ماموربازی و خفتگیری و حبسو و همه این ها در بهترین حالت 300 هزارتومان در ماهه.
چیزی که تو این کارا پول توشه لابراتوآره آیسه یا عمده فروشیه کوکه این چیزا پوله روز کاسبه روهم در نمیاره
اگر کسی نیاز به کمک داشت در زمینه ترک بهترین راه این است که هنگام مصرف خاطره بدی در ذهن خود بگذارند

  حسین wrote @

تصور اینکه روزی مواد مخدر از کشور ما ریشه کن بشه سخت نیست ایا این نیروی انتظامی که با اراذل واوباش کاری کرد که دیگه پشیمون شدن نمیتونه جلوی مواد مخدر وساقیارو بگیره یا نمیخواد یا اینکه سیاست دولته حتما سیاست دولته چون دولت از این راه پول درمیاده اگر این طور نیست چرا ساقی کراک دستگیر نمیشه ولی مصرف کننده مشروب حبس می کشه به امید اون روزی که همه جوون های ایرانی پاک پاک باشن منم واسشون دعا میکنم

  محمد wrote @

به فکر خانواده باشید بعد مصرف ک

  kord wrote @

motasefam , ham baraye motada , ham baraye onai ke ghablan motad budan va tark kardan , chon inghad bi gheyrat budan ke tarafe movade mokhader raftan ,

  kamran wrote @

خیلی بده که فقط آقایون میرن خودشونو خراب میکنن خاک بر سر کسی که بخواد کراک مصرف کنه

  رضا wrote @

من معتقدم کسی به اجبار به دهن کسی مواد حالا از هر نوعی نمیده اینا خودشونن که میخوان و میرن دنبالش

  امید wrote @

اگر میخوای زندگی کنی خلاصه بهت بگم نکن.

  sina wrote @

سلام. من از دولت محترم تقاضا دارم كه كمي هم به اين مساله توجه فرمايد. با تشكر فراوان

  سعید wrote @

من هم روزی مصرف کننده بودم 4 سال است که پاکم زندگیم را از دست داده بودم شغلم شخصیتم ابروم خانواده و دیگر هیچ چیز برای از دستدادن نداشتم تااینکه …. اکنون 4 سال است که پاکم همه چیز برگشته سر جاش خیلی بهتر وبیشتر ومن ممنون خدا هستم
همه دست به دست هم برای بهبودی تمام بیماران اعتیاد دعا مکنیم
شاید بتنوم راهنایتون بکنم ایمیل من: doktor.lekters@gmail.com
راستی کسانی که به نوعی با این قضیه مشکل دارن حتماً یه سر به
http://www.na.ir بزنند

  DAIVVVVVVVVV wrote @

بزرگترین خیانتش افسردگیش که دیگه نمیتونی از اون چیزایی که قبلا لذت میبردی استفاده کنی

  کتی wrote @

سلام الان که اینومیخونیدمن 32سالمه ازبچگی توی فقروبدبختی بزرگ شدم سال 75توی دانشگاه پذیرفته شدم وهمزمان توی دوتادانشگاه درس خوندم سال 79 مدرک مهندسی صنایع ازدانشگاه شریف گرفتم ومدرک مهندسی تولید ازدانشگاه شهرری الان سال 88 من به فقر خانوادم پایان دادم خمارمحبت خانوادم وباکمک به پدر ناتوانم که ازاعتیادبه تریاک رنج میبره نشئه میشم میخوام به جوونا بگم آخه شماچراگول این بازیهارو میخوریدچراخودتونوبدبخت میکنید مگه میشه با این کارها آدم درست زندگی کنه مطمئن باشید اگر سختیهایی رو که من توی زندگیم کشیدم هرزن دیگه ای توی زندگیش میکشید الان روسپی شده بودوتوی خیابونها اسیری میکرد اما من باکلفتی توی خونه های مردم دوتالیسانس گرفتم الان احساس میکنم خوشبختم چراسر خودتونوکلاه میذارید آخرش که چی میخوایدبه کجا برسید یه پیغام هم برای اون ساقی کراک دارم امیدوارم جنازه ی عزیزترین کسانت رو اززیر سقف خراب شده ی اون خونه که با خراب کردن جوونای مردم خریدی بیارن بیرون ان شاالله که یه روز خوش زیر اون سقف نبینی مطمئن باش پولی که ازدادن درمیاد خرج بواسیره لعنت بر تو وهمه ی کسانی که مثل توهستند به امید ایرانی آباد با جوونای پاک

  کتی wrote @

من کتی ام اگر کمکی ازدستم برای هرکدوم ازمعتادها بربیاد انجام میدم
ksti_luse.@yahoo.com

  کتی wrote @

بچه ها من کتی هستم اشتباه چاپی تو آدرسم بود اصلاح میکنم
kati_luse@yahoo.com

  sara از خوزستان wrote @

اینقدر پر از درد و ناراحتی است که نمی دونم چی بگم عزیزی داردم که چندماهه داره با متادون ترک میکنه توروخدا براش دعا کنید التماس میکنم خدا ریشه باعث و بانی اونو بخشکونه

  hossein wrote @

سلام. من چند روزی میشه با یه پسر که شیشه مصرف میکنه اشنا شدم البته توسط دوستم. هم سن داداشمه 19سالشه. خیلی میخوام کمکش کنم.من 25سالمه به منم ابجی میگه کمک کنید تا شاید بتونیم یه جوان ایرانی رو از یه فلاکت نجات بدیم

  آدم wrote @

از اطلاعات خوبي كه در اختيار من و ديگر دوستان قرار داديد كمال تشكر رو ازتون دارم
مطالب آپ شده يه طرف.نظر هاي داده شده طرف ديگه.
واقعا متاسفم از اينكه جوون هاي ما ،سرمايه هاي اين مملكت،آينده سازان ايراني كه با جوان هاي غيور دهه هاي 50،60به دست آومد با استعمارات غير مستقيم بدخواهان و دشمنان ديرينه ي ما ذره ذره آب مي شوند و به دره ي نابودي سوق پيدا مي كنند.
و باز متاسف ترم از اينكه يك ايراني،يك هم وطن،يك هم زبان با افتخار تمام داره از شغل ننگ آورش سخن به ميان مياره و از آلوده كردن ايران پاك به ذوق و شعف مياد.
دولت ما ،نيروي انتظامي ،وزارت اطلاعات،برادران گمنام امام زمان هم تمام تلاششون رو مي كنند .اما اين رو قبول داشته باشيد كه هر ساله ميليون ها دلارو ميليون ها برنامه و ساعت ها زمان صرف تبليغات عليه ما،تخريب ما و استعمار از ما ميشه.دولت ايران يك گروه در مقابل صد ها گروه مخرب.
ما هممون مقصريم.خطاكار تنها سازمان ها نيستند.
شمايي كه مي گي اطلاع رساني ضعيفه،خوددت مي توني حداقل به دوستانت در بيرون يا داخل نت اين آگاهي رو بدي
شمايي كه مي گيد برادرم ترك كرده مي تونيد روزنه ي اميد رو واسه صد ها نفر از آلوده ها باز كنيد.
شما هم كه از ديگران حمايت مي كنيد براي ترك ازتون ممنونم.
اگه واقعا مي خواين كراك ريشه كن بشه.كريستال و شيشه و حتي ترياك از ميون بره.اگه دوست داريد بهترين ها بطور مطلق براتون باشه.بايد دعا كرد براي ظهور آن مدير بي عيب و نقص كه دنيا رو بي عيب و نقص كنه.
اللهم عجل لوليك الفرج

  مرجان wrote @

من 4 سال است که ازدواج کردم و شوهرمو خيلی دوست دارم و اونم هينطور و تو زندگیمونم هيچ مشکلی نداريم به جز اينکه نمیدونم چرا نمیتونم بهش اعتماد یه کارهایی انجام میده که احساس می کنم به یه موادی اعتیاد داره میخواستم ازتون یه کم بيشتر در مورد عواقب و علایم مصرف کراک توضيح بدهيد و اينکه يه آدم معتاد به کراک چه چيزهایی میخوره و چه چيزهایی نمی تونه بخوره تا من بتونم با وضع شوهرم مقايسه کنم.
با تشکر از اطلاعاتتان

  مرجان wrote @

علائم اعتياد شامل :
1 – بي اشتهايي و كم غذايي
2 – بي ميلي جنسي
3 – بي حوصلگي
4 – انزوا طلبي
5 – بي تفاوت بودن به دور و بر
6 – گم شدن پول يا اشياء قيمتي
7 – خواب زياد و بي موقع و سستي و بيحالي
8 – جيم شدنهاي بيمورد
فكر ميكنم مهمترين مشخصه هاي يك فرد بيمار اين ميتونه باشه ، به اميد اينكه نه همسر شما و نه هيچ كس ديگه اي درگير اعتياد نشه . به اميد خدا …

  saba wrote @

pas natije migirim:onayi k miran donbale kerak ya ahmaghan ya mikhan k bemiran

  چه فرقی می کنه wrote @

نظر خاصی ندارم چون همین کسانی که می گن اعتیاد در کشور ما زیاد شده همش خودشون مقصر هستند این ها باعث شدند این همه زندگی ها پاشیده بشه همه جونهای ما بدبخت بشن جه نظری باید بدم جز تاسف و ناراحتی
دلم فقط می خواد دست به کسانی که این مواد ها رو وارد می کنند برس تیکه تیکشون کنم الهی به حق علی مرض ناعلاج بگیرن و عزیزانشون پیش چشمانشون پرپر بزنند که عزیزای مردم و این جور نابود کردند

  عليرضا wrote @

سلام بنده خودم مدير يه ترك اعتياد تو زاهدانم با اينكه از اين منطقه بد ميگن ولي امار اعتياد در اين استان نسبت به شهر هاي ديگه خيلي كمتره و دليل عمده اعتياد در اين منطقه عاشق بودن افراد است اعتياد در كمين همه هست حتي من به اميد اون روزي كه هيچ معتادي در اين خاك پاك نباشه

  هیوا wrote @

متاسفانه دلیل اصلی استفاده از مواد و اینکه چرا جوانان ما با این معضل تاسف آور دچار می شوند مسئولین حکومتی هستند

  محمد رضا wrote @

یا علی مددی کن دیگه خیلی خسته شدم

  ناشناس wrote @

لعنت خدا و اولیاءش بر هر چی ساقی مواد مخدره

  vahid wrote @

لطفا چندین عکس از افراد اسیب دیده از مصرف این ماده مخرب نمایش دهید با تشکر

  hani wrote @

salam
mersi az webeton
domade ma ye chand vaghtie kerako shisharo ba ham dg masraf mikone
to ro khoda shoma komak konid
komak konid ta bedonim ba in ravanie kholo chel chikar konim
hamash to tavahome
hamsh fekr mikone yeki azaresh mide
be nazare shoma chejori bayad raftar kard?????????
khaheshan age shoma mitonid ye rahnamayi konid
mersi

  ایوب wrote @

من برا همتوندعا کردم-شما هم همیشه خدا را شاهد و ناظر به اعمالتون بدونین تا هیچ وقت گرفتار دسیسه های شیطان نشوید-دست خدا به همراهتون

  ali reza wrote @

age kerak khobe chera khode saghia masraf nemikonan

  axor wrote @

سلطان نشه جات تریاک

  mm wrote @

به دليل نا كافي بودن اطلااعات جوان هر كسي ممكنه به دام اين كراك بيفته///اطلاع رساني ضعيف صدا وسيما دليل بارض است//ايا رسانه ملي چيپس و پفك تبليغ كنه خوبه يا عوارض ومصرف كراك به جامعه اطلاع رساني كنه// شما قضاوت كنيد اي هموطن؟؟؟//يك نظامي..نهاجا

  فرناز wrote @

سلام
من بعد از 2 سال مبارزه با اعتیاد همسرم به کراک از اون جدا شدم چون نا امید شدم کاخ ارزوهایم همه ویران شد همسرم خیلی مظلوم بود و خیلی سعی کرد اما افسوس جدا شدم تا اینبار فقط برای خودش ترک کند مادر همسرم قبلا شهید داده و حال پسر دیگرش قربانی جنگ دیگریست امیدوارم جوانان ما به زودی از این کابوس تلخ بیدار شوند برای همسرم دعا کنید.

  ناشناس wrote @

چه بکش بکشی

  علیرضا wrote @

باید مواظب دسیسه های غربی ها باشیم . یا علی

  امیر wrote @

کسی که مجبورشون نکرده
این قدر بکشن تا بمیرن

  یاسر wrote @

با سلام جوانان عزیز ورزش مطالعه تغذیه صحیح دوستی با افراد سالم ودرست نه گفتن به تعارف مواد را فراموش نکنید از راه ورزش کردن بهترین وسالم ترین خوشی نصیب انسان میشه پس ورزش کنیم

  نیلوفر wrote @

سلام عزیزایی که حسابی کتک کراکو خوردید وترکش کردید من 7مهرعروسیم بود متاسفانه با مردی ازدواج کردم که کراکیه خیلی به همراه خانوادش سعی کردیم ترک کنه نشد مجبور شدم امشب فرستادمش کمپ اجباری ولی دارم از غصه دق میکنم

  delanz wrote @

lotfan manabe ra darj konid! ba tashakor:d

  ناشناس wrote @

سلام جونا
منم يه جونم مثه بقيه اما فرقم اينه كه به اون كه اون بالا نشسته مثه
چشام اعتما‌د دارم و ميدونم اون موقع كه ماها تو اين كوره راههاي .زندگي مثه خر به گل تپيده بوديم خدا به هممون كمك ميكرده

  رضا شاهين شهر wrote @

با سلام خدمت تمام معتادان چه آنهايي كه در عذابند و آنهايي كه در حال بهبودي اند من در سن 30 سالگي با وجود همسر و 2 فرزند و شغل دولتي
و درآمد زياد معتاد شدم و يكسال طول نكشيد كه به كراك روي آوردم و اول شغلم و درآمدم زيادم را سريع از دست دادم . و تصميم به ترك گرفتم اما تنهايي
نتوانستم و نهايتا به كمپ رفتم و ترك كردم و سپس به na رفتم و الان 38 روز است كه پاكم و تجربه لغزش هم زياد دارم و هيچ زماني بيشتر از 10 روز پاك نبوده ام اما الان معجزات خداوند را دارم يكي يكي حس ميكنم خلاصه از تمام وجود حاضرم به تمام هم دردهايم كمك كنم چون ما همه همنوع و از جنس هم هستيم پس ميتوانيم به يكديگر كمك كنيم براي همه شما دعا ميكنم و اگر لايق باشم شما هم نيز براي من دعا كنيد 09356914430

  رضا شاهين شهر wrote @

بخدا ترك سخت است اما اگر ما بدانيم كه بدن مان چقدر در مقابل درد مقاوم است تعجب ميكنيم پس بايد بابت درد هايي كه در ترك ميكشيم خدا را شاكر باشيم . من زماني كه ترك كردم 5 روز حتي آب هم نتوانستم بخورم غذا كه اصلا و 18 شبانه روز خواب نداشتم و شبها به آسمان نگاه ميكردم تا صبح شود
تا خانواده ام بيدار شوند اما تمام اين دردها تمام شد و الان دارم لذت پاكي ام
را در كنار همسر و بچه هايم را ميبرم دوستان بخدا هيچ لذت و نشه گي را در
پاكي نديده ام

  ashkan wrote @

hich vaght baraie tark kardan dir nist faghat erade mikhado hadaf dashtan khode man az 16salegi teriak masraf mikardamo az 18 salegi shoro be masrafe kerek kardam , 3sal ham kerak keshidam vali ye ruz dige kam ovordamo khaste shodamo az tahe del tasmim be tark gereftamo aval ba komake khoda bad ba komake madaram va bedone hich ghorsi va ba sabro tavakol tark kardam alan 25 salame va 4 sale ke pakamo khoda ra ham shokr mikonam , age vaghean bekhaeen ke tark konin be khoda mitonin va age hadaf dashte bashin hich vaght laghzesh nemikonin bacheha be khoda zendegie bedone mavad kheili ghashagtaro bahaltar az zendegie nekbate ba mavade be khoda paki kheili hal mide emtehan konin . deleton be hale pedaro madaro zano bachaton nemisoze ? manam kheili pedar madaramo aziat kardam vali be khoda nashegi arzeshe ashke madaro nadareeee…… ERADE KONO TARK KON YE TARKI KE TA AKHARE OMRET PAK BEMONI NA IN KE 1 MAH TARK KONI DOBARE BERI TARAFESH AZ KHODA BEKHAH KOMAKET MIKONE . khode man fekr nemikardam betonam ye roz bedone mavad zendegi konam vali khastam khoda ham komakam kardo alan 4sale ke pakam . be omide pak shodane tamame motadan

  سحر wrote @

اون خونه بريزه سرتون جناب ساقي.

  نیلوفر wrote @

سلام هفته دیگه شوهرم ازکمپ میاد.اونوهفته دوم عروسیمون فرستادم کمپ الان 23روزکه اونجاست وقتی اونجاست عاشقمه و میخواد بیاد بیرون ولی وقتی میادبیرون روهمه چی پامیذاره و دوباره……ولی براش دعاکنیداین دفعه دیگه نره ماهمه امکاناتوبرای یه زندگی خوب داریم همه چی .دعا کنیدددددددددددددددددددددددددددددددددددددد

  مهدی wrote @

لطفا چند کتاب درمورد موادمخدر را برای اطلاع عموم نام ببرید

  مهربان wrote @

سلام دوستان.
من تا به حال خدا رو شکر در محیطی بزرگ شده ام که حتی یه آدم سیگاری هم ندیده ام چه برسه به معتاد. هرچی از تلویزیون دیده ام. نه می دونم کراک چیه نه میفهمم معتاد به کراک یعنی چی اما چند شب جلوی برنامه شوک نشستم و گریه کردم. آخه آدم عاقل دنباله اعتیاد میره بابا مثه این میمونه که بهت بگن اگه یه قدم بری جلو مار میزندت یا یه چاه پر از نیزه است و تو بازم بری. پس اونا که معتادن حقشونه از بس خر و نفهم و بی شعورن.

  elnaz wrote @

من شخص رو می شناسم که حدود 14 سال هست که موادمصرف می کنه وحدود2.5سال هست که کراک مصرف میکنه وقتی 1سال پیش برای ترک آزمایشاتی روانجام داد دکتردرکمال تعجب به و گفت که هیچ نوع موادی درگوشت ورگ اوتاثیرنگذاشته است درصورتی که من هرمطلبی درموردکراک خوندم چزدگه ا مگن می خوام بدونم این استثناهاهم وجود داردیانه؟

  نیلوفر wrote @

بچه ها شوهر من دوباره مصرف کرد دیگه خسته شدم میخوام طلاق بگیرمممممممممممممممممممممممممم

  p wrote @

به نظر من این یه سیاست که اینا تو کشور ما را انداختن کراک فقط تو ایران پیدا میشه اونم از نوع آشغالش
آخه چرا اگه جون آزادی و کار داشته باشه بیمار بره سراغ این کارا تقصیر …

  FlakT wrote @

He he he.baba In harfa chiye,tu in 2nya faghat mavad mavad mavad,lazemam nist kasi vas ma 2aa kone,Bande ham saghi ham masrarf konande tashrif daram alan 15 sale mikesham 2 sal hashish,2 sal shishe 1 salam hast ke be omide khoda kerak mikesham,yak fai mideeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

  سارا wrote @

سلام
يكي رو دوست دارم تا حد مرگ،همه زندگيمه…
قبلا كراك مصرف ميكرد ولي الان ميگه ترك كرده نميدونم راس ميگه يا نه.گفته اگه تركش كنم دوباره ميره سمتش ولي …
من خيلي دوسش دارم .حاضرم هر كاري براش بكنم.ولي نميدونم چه طوري؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تورو خدا كمكم كنيد.نميخوام از دستش بدم
خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

  sepehr wrote @

nakeshid …..jooone madaretooon nakeshid ………yade ashkaye madaretun biyoooftid…..akhe in mavade lanati chiye ke hame miran soraghesh……:(:(

  s.asadi35 wrote @

salam shoharama kheyli dos dashtam yane be khatere on geloya har kasi estadam ta zamani ke fahmidam sheshe va kerak masraf ahat dare hodode hezar bare ke tarkesh dadam che gadr doa kardam ke pak beshe vali vagte khodesh nemikhad man ham fagat doa mekonam ke bemire ta man va pesare hasht mahe am rahat beshim shoma ham doa konis

  s.asadi35 wrote @

azizan chera be sage fosh midid adam khodesh bayad agel bashe az gadem megan dokhtare nageb ra befrest toye padegan agar khob bashe salem bar megarde hala agar kase nakhad cheze masraf kone age gelosham bashe age to dahanesham bokonan nemikhore ya masraf nemikone man fagat midonam ena hamash bahonas ke amom nemizare folane behem dad ya tagsere folaneye

  s.asadi35 wrote @

man shoharama be zor ferestadam kamp vali ta bargasht zodtar az hamishe raft soragesh hala be in natege resedam ke in gadr bekeshe ta bemire

  فرشید wrote @

در کشور های حوزه خلیج فارس سالهاست که مشکل مواد مخدر حل شده
خرید و فروش = اعدام
از ماست که بر ماست

  شروين wrote @

دوستان هر وقت وسوسه مواد مخدر شديد دعايه آرامش را برايه خودتان بخونيد چون من با اين دعا از كراك و شيشه و هشيش و شيره رها شدم

خداوندا آرامشي عطا قرما تا بپذيرم انچرا كه نمي توانم تغيير دهم
شهامتي تا تغيير دهم آنچه را كه مي توانم
و دانشي كه شهامت ان دورا بدانم
آمين

اگه وسوستون زياد بودو مي خواستين برايه يك بار هم كه شده امتحانش كنيد خواهشا حتما با كسي كه تجربه اين كارو داره مشورت كنيد كه يكمي از بدبختياش براتون بگه بعد فكره ديگه اي بكنيد
برايه مشاركت من در خدمتم
شروين » 09355539136

  الهه wrote @

برادری داشتم با سواد با شعور …… افسوس که با یک خانواده معتاد وصلت کرد .حالا بعد از سالها اعتیاد تبدیل به یک هیولا شده.با همه دعوا میکنه.دزدی میکنه.همه ما را تهدید به قتل میکنه.مادر ضعیف و بیمارمونو شکنجه میکنه.هیچوقت باورم نمیشد یه روزی ارزوی مرگشو بکنم.ارزوی مرگ کسی که یه روزی افتخار خانوادمون بود.چقدر کراک کثیفه.دعا کنید زودتر از شرش خلاص شیم .از شر برادرم که تا 5 سال قبل نفسم بود.

  یه هم وطن wrote @

سلام
بی خانواده ترین افراد مواد فروش ها هستند/ و بد بخت ترین افراد عملی ها هستند.
و خوش بخت ترین افراد اونهایی هستند که قدرت ترک کردن دارند
این آقا رضا پول این شغل رو میبره خونش آیا مطمئنه که زنش و مادرش و خواهرش از راه های دیگه در بیشتر کردن درامد خونشون بهش کمک نمیکنند
این پول از پول ….کشی بد تره
و خاک برسر هرچی عملی بدخته که نمیتئنه ترک کنه

  مادر wrote @

اهای کسی که الان /داری مواد میسازی/ چه خونهء کثیفی/ رو دست باد میسازی/

  زینب wrote @

اهای کسی که الان /داری مواد میسازی/ چه خونهء کثیفی/ رو دست باد میسازی/

  بهزاد wrote @

واقعا آمار اعتیاد به مواد مخدر به شدت نگران کننده هست
حتی الان بچه های 16 17 ساله هم به سمت این اهریمن کشیده میشوند
ولی به نظر من 2 دلیل عمده وجود داره
1 نبود تفریح و سرگرمی مناسب برای عموم مردم
2 نبود آگاهی کافی در سطح جامعه و توجیه نبودن مردم در مورد عواقب خطر ناک اعتیاد

viva la marijuana
VIVA LA BEER


پاسخی بگذارید

دنبال‌کردن

هر نوشتهٔ تازه‌ای را در نامه‌دان خود دریافت نمایید.

